Southwest Airlines Brief  Summary: Southwest Airlines, despite macrocosm in the volatile airline industry, had outperformed the mass of competitors and turned a profit for 36 straight years.   Short?haul, low? transferral segment of the market as well as operational around a set of core values and a philosophy that enabled the entire organization to meet its constitute? minimization objectives.   New gainsays, i.e.
, volatility of fuel prices and other operating expenses challenge future growth Analysis: Airline Value kitchen stove:  Fleet Acquisition, Route Selection, Pricing, Marketing, Sales, Flight Operations, Customer Service US Airline industry Characteristics:  Deregulated, in gamey spirits Fixed Cost, Unionized Workforce, High Infrastructure Cost, Volatile Fuel Costs, Low Profits attractive force of Industry: Low; high barriers to entry, many competitors, volatility in operating costs + low profit margins Elements of Southwests Success:  Route Selection, target segment, focus on cost minimization, planning for uncertainty, strategic slow growth, emphasis on customer service, commitment to employees Route Selection: short?haul flights principally under 500 miles Target Segment: time? metier business travelers, price?sensitive leisure travelers; this segment un?tapped by catch ones breath of industry Comprehensive cost?minimization: no frills, limited destinations, uniform fleet, no international flights, low? transposition time = smaller crews,  Planned for uncertainty: minimized debt compared to rest of industry, company? wide willingness to scale back wages in slow market Customer?service: Positively terrible Service total commitment to customer satisfaction from move to finish, fun and outgoing staff members Commitment to employees:  fun, individualistic, company culture, word meaning of unionization and enhanced collaboration in labor relations, high job security ... If you want to get a teeming essay, order it on our website: Orderessay
If you want to get a full essay, wisit our page: write my essay .
No comments:
Post a Comment